Saturday, March 16, 2013

Merawat Penyakit Asma / Lelah (2)

Salam sejahtera buat pembaca yang dikasihi,
Tulisan kali ini adalah lanjutan daripada tulisan berkaitan dengan rawatan penyakit Asma/ Lelah yang pernah saya paparkan dalam blog RIJ ini pada  5 Septermber, 2012. (sila rujuk).

Kali ini saya ingin berkongsi kaedah rawatan penyakit asma dengan kaedah dan bahan yang berbeza dari paparan artikel terdahulu.  Kaedah dan bahan ini belum pernah saya praktikkan kepada pesakit sebelum ini. Rujukan utama saya ialah daripada apa yang pernah saya pelajari semasa menuntut di Darul Syifa dahulu.  Lagi pun, kaedah ini bersesuaian dengan keadaan pesakit.
Kisahnya, pada suatu hari saya menerima panggilan telefon daripada seorang hamba Allah daripada Kuala Lumpur yang ingin mendapatkan rawatan penyakit asma yang dideritai oleh isterinya. Isterinya ketika itu sedang mengandung anak pertama (lapan bulan).  Tanyanya lagi, bolehkah saya menyembuhkan penyakit isterinya itu?  Saya terkejut dengan pertanyaannya itu kerana apalah daya saya untuk menyembuhkan penyakit....saya katakan padanya bahawa saya hanya berikhtiar sahaja.. yang menyembuhkan hanya ALLAH. Singkat cerita, selepas zohor beliau bertolak dari KL dan sampai ke rumah saya pada jam 6.00 petang.
Saya memilih kaedah rawatan menggunakan bahan berikut:
·         Sediakan Sebiji kelapa yang sudah tumbuh sekira-kira sekaki (12 inci).
·         Ambil kesemua bahagian iaitu akar, batangnya yang lembut, tumbung kelapa.  
(tidak termasuk sabut dan tempurung kelapa)
·         Campurkan sedikit air yang sudah di doakan dan di ‘blender’ sehingga lumat.
·         Tapis bahan tersebut yang sudah lumat untuk mendapatkan airnya.
·         Air tapisan bahan tersebut diberi minum kepada pesakit.

Kelapa tumbuh
Isterinya meminum segelas air tapisan bahan tersebut.   Saya melihat berkerut juga mukanya ketika meminum air tapisan bahan tersebut..selepas itu saya lanjutkan lagi dengan bacaan ruqyah dengan fokus di belakang pesakit untuk membuka jalan pernafasan agar lancar dan tidak lagi tersekat (asma). Mudah-mudahan sembuh dengan izin Allah.


Sekian sahaja perkongsian pada kali ini.  Kesembuhan mutlak milik ALLAH.

No comments:

Post a Comment